Conform Women’s Health Concern, 80% din femei au durere în timpul menstruației. În acest articol enumerăm cele mai importante remedii non-medicale pentru a le preveni sau diminua.

La ce duc aceastea?

  1. Îmbunătățirea circulației sangvine
  2. Majorarea dozei de oxigen în zona pelvică
  3. Majorarea nivelului de fluide în organism

Cum diminuăm durerea menstruală?

  1. Yoga și meditația. De multe ori mintea dramatizează durerea și ne blochează în a o trata și accepta. La capitolul fizic, yoga și meditația ne ajută să relaxăm corpul și să permitem sîngelui și oxigenului să circule mai ușor.
  2. Hidratarea sănătoasă:
    • Ceaiul de romaniță (are efect puternic, benefic, anti-inflamator)
    • Ceaiul de ghimbir (multe studii pun efectele ghimbirului la nivelul ibuprofenului)
    • Ceaiul de urzică (aprovizionează organismul cu fier și reduce volumul de sîngerări menstruale)
    • (Nu uităm că plantele nu trebuie fierte, ci infuzate – pentru a-și păstra proprietățile)
  3. Încălzim zona pelvică, fie printr-o baie caldă, obiecte încălzite sau cu apă caldă. 
  4. Orgasmul. Acesta mărește circulația sîngelui în organele genitale. În timpul unui orgasm, corpul nostru elimină oxitocine și dopamine, care, împreună cu alte endorfine, calmează durerea menstruală. 
  5. Evităm mîncarea grasă, sărată sau dulce. O dietă sănătoasă este foarte importantă în această perioadă.
  6. Masajul ușor al spatelui și al zonei pelvice. Folosim, dacă avem la îndemînă, uleiul de levănțică.

Cum prevenim durerea menstruală?

  1. Evităm fumatul. Zona pelvică are nevoie de oxigen, pe cînd fumatul îi reduce nivelul în organism. 
  2. Reducem consumul de sare, pentru că aceasta cauzează reținerile de apă. 
  3. Administrăm doza zilnică de vitamina E, care are dovezi științifice în a diminua durerea menstruală (nucile și semințele, avocado, spanacul, sparanghelul, ardeiul roșu, dovleacul, uleiurile vegetale). 
  4. Reducem consumul de alcool și cafea. 

Ținem să menționăm că noi nu recomandăm să suportați durerea cu orice preț, ci să vă ascultați corpul și să aveți grijă de el. În cazul durerilor puternice, adresați-vă medicului pentru a stabili cea mai bună metodă aliniată corpului dvs și situației dvs.

Dacă aveți nevoie de o sugestie, ne puteți adresa întrebarea în privat. 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s