Urinarea după actul sexual previne infecțiile tractului urinar, iar cea mai des întâlnită este infecția vezicii urinare sau cistita!

50-60% din femei au suportat măcar o singură dată o infecție urinară.

De ce după actul sexual apar infecții ale tractului urinar (cel mai des cistitele) și de ce cel mai des anume la femei?

• În timpul actului sexual, bacteriile trec mai ușor în uretră și vizica urinară, astfel crescând riscul pentru infecții urinare.
  • Acest lucru se datorează faptului că la femei uretra este mai scurtă (în comparație cu bărbații) și, deci, bacteriile mai repede ajung în vezica urinară, cauzând cistită.
  • Uretra la femei se află aproape de anus și, deci, bacteriile intestinale ca E. Colli sau Klebsiella din zona anală migrează mai repede spre uretră.
  • Este important ca femeile să cunoască că infecțiile urinare poate apărea și de la sexul oral, fără penetrare.

Care sunt factorii de risc pentru infecții urinare după sex:

• Femeile care sunt în menopauză (din cauza lipsei de hormoni, vaginul este uscat și atrofiat)
  • Femei care au infecții urinare recurente
  • Schimbarea partenerilor sexuali
  • Multe acte sexuale într-o perioadă scurtă de timp (se mai numește honeymoon cistită)
  • Femei cu diabet zaharat și obezitate
  • Nașteri multiple
  • Femei ce folosesc spermicide și diafragme (pentru că stau în vagin mai mult timp)

Pentru a scădea riscul apariției unei infecții urinare, pe lângă faptul că femeia trebuie să se urineze după actul sexual, este nevoie și de alte reguli simple ca:

• Spălarea organelor genitale ÎNAINTE și DUPĂ actul sexual, pentru ambii parteneri.
  • Spălarea organelor genitale pentru femei – cu mișcare din față în spate.
  • Nu faceți dușuri vaginale!
  • Mai întâi de toate, spălarea pe mâini a ambilor parteneri.
  • Hidratarea (1 păhar cu apă înainte de act sexual și după).
  • Evitarea constipațiilor (constipațiile au un rol aparte în infecțiile urinare recurente!)

Respectarea unor reguli simple de igienă pot preveni neplăcerile și discomfortul pe care îl poate aduce unei femei o infecție urinară.