Când femeia trebuie să se adreseze la medic având careva simptome vulvare? Dacă ea observă careva schimbări la nivelul pielii, în regiunea vulvei, apare mâncarime, senzație de arsură și durere.

Afecțiuni sunt mai multe și este nevoie de control și investigații pentru a spune cu siguranță care este cauza și a face diferența între ele. Deci, doar prin “am mâncărime la nivelul vulvei, ce îmi puteți recomanda?” nu e posibil de a înțelege cauza și a trata corespunzător.

Afecțiunile:

-Foliculitele, inflamația și infectarea foliculilor de păr

-Dermatita de contact, în urma folosirii săpunurilor parfumate, gelurilor sau folosirea lamei pentru epilare

-Chisturile Glandelor Bartholini

-Lichen simplex chronicus, boala de piele ce apare pe fondul unei dermatite de contact prezenta de mai mult timp

-Lichen sclerosis, boala de piele care duce ca pielea în această regiune să devină subțire ,cu un aspect alb și încrețită)

-Lichen planus, boala de piele care mai des apare pe mucoasa din jurul gurii, dar se poate întâmpla și în regiunea vulvei

-Infecții ca candidoza sau infecții sexual-transmisibile (herpes sau HPV)

-Afecțiuni tumorale (așa ca VIN – neoplazie intraepitelială vulvară sau, în caz mai grav și mai rar, cancerul vulvar)

Vulva necesită o igienă regulată și precară, pentru a evita patologiile acesteia. Despre igiena vulvei scriem în următoarele zile.